Vítek

Moji dva nejmilejší lidé mě pojmenovali Vítek. Jsem pojízdný dům Mercedes Benz Vito cdi110 a byl jsem vyroben roku 1999. Ve skutečnosti jsem opravdu ožil, až když mě koupili moji současní majitelé. Poté, co si mě vzal do parády Michal, následovalo pár pracovních zimních týdnů. Nejprve mě celého odstrojil a pak mi od začátku dával novou podobu. A jakže to celé začalo? 

1. Fáze – Hledání

Potom, co jsme přijeli z Aglie zpět do ČR, byl plán jasný. Koupit dodávku, přestavět jí a vyrazit do světa. Po inzerátech na prodej dodávek jsme koukali už v našem domečku v Anglii a bylo jich k mání spousta. Jakoby se s nimi roztrhl pytel. Tak jsme si s tím moc nelámali hlavu s tím, že si najdeme něco aktuálního v ČR. První týden v září, hned po příjezdu, náš každý den začínal tím, že jsme otevřeli všelijaké internetové inzerce a hledali našeho bydlíka. A stejný postup byl těsně před spaním.  No a když se už nějaký čas nedařilo, tak jsme začali hledat i v průběhu dne několikrát. Často se z toho stával závod a my vždy přišli z křížkem po funuse. Ty co se nám líbili, byli hned pryč. A tak hledání pokračovalo, ale výběr nebyl tak slavný. Nějací bydlíci občas byli, ale už se s nimi zdaleka neroztrhl pytel. A my ještě k tomu začínali být vybíraví. Takže jsme si museli ujasnit naše požadavky a dle toho se řídit.

2. Fáze – Preference

– najeto max 300 000 km

– rok výroby 2000 a výše (žádného staroše jsme nechtěli)

– nenápadná barva (ideálně nějaká tmavá, kvůli nenápadnému přespávání na divoko v přírodě)

– Mercedes Benz Vito (ze začátku jsme hledali všechno, později jsme se rozhodli, že chceme Vito)

– dobrý stav (žádnou paštiku, která by cestu nezvládla)

– nová technická

– ideálně bez koroze (ale chceme Vito, takže jsme nebyli snílci)

– cena do 70 000 Kč (byli jsme ochotní i přitlačit v závislosti na stavu)

3. Fáze – Zběsilejší hledání

A celé to mohlo začít od znova. Jen to bylo zběsilejší, náročnější si vybrat a dny nám ubíhali rychleji a rychleji. Bazos.cz se stal naším nejlepším kamarádem. Celkem jsme se byli podívat na 4 dodávky, než jsme koupili našeho Vítka. Všude byl ale nějaký zádrhel. První auťák byla střela úplně na slepo. Ještě nešlo ani o Vito, ale o nějaké mrňavé Piaggio, do kterého by jsme se ani snad nenatáhli a navíc bylo v barvách auta, ve kterém jezdil Scooby Doo. Rychle zamítnuto. Modré Vito z Prahy nevypadalo, tak hezky jako na fotkách a nakonec z toho prodávajícího kuřáka vypadlo, že to jsou dva roky starý fotky. Bylo tedy jasné, že jsme projevili nezájem. Další, tentokrát střední obytku z Hradce, jsme slyšeli přijíždět už o pár ulic dříve než jsme ji zahlédli. Navíc jí řídil romský dělník a řekl ať naskočíme, že nás vezme na blízký parking. Byl to prostě vrak, kterému teklo z chladiče, ale aspoň jsme ho obhlédli. Opět jsme odmítli. A na počtvrté už nám to skoro vyšlo – červené Vito z Moravské Třebové. Po obhlédnutí se nám líbilo a s majitelem jsme se dohodli, že ho bereme. Dohoda zněla, že si ho za týden vyzvedneme, ráno s ním společně zajdeme na emise a na technickou a když projde, tak jak majitel sliboval, tak ho bereme. Tak jsme vstávali ve 4 hodiny ráno a dobíhali jsme vlak do M.Třebové jen proto, abychom hned po výstupu z vlaku obdrželi od majitele po telefonu informaci, že byl na emisích a že je problém s nějakým číslem, který tam nemá. A že bez toho to neprojde a můžeme jet domů. Že prý když počkáme týden, tak to dá do kupy. Nám se to ale už nezdálo a vykašlali jsme se na to. Hledali jsme každý den. Michal hledal když jsme snídali, když jsem chystala oběd, když jsme si dávali odpolední kafčo, před večeří, během večeře, po večeři a běžně před spaním. Stala se z toho každodenní rutina a my z toho byli unavení a otrávení. Takže jsme to přehodnotili.

4. Fáze – Zúžení preferencí

Museli jsme v některých našich našich nárocích polevit. A když píšu v některých, myslím tím skoro ve všech 😀

Hledáme Mercedes Benz Vito s novou technickou!

5. Fáze – Ubrat na zběsilosti

To znamená, že jsme se na internetové inzerce koukali jen ráno a večer. Ale čas nezastavíš a dny stále ubíhaly. První listopadový týden už byl skoro za námi. Zkusíme ubrat a ono to třeba přijde samo. Třeba moc tlačíme na pilu?!

6. Fáze – Všemocný Facebook

Bylo jasné, že to jednou dopadne, byla to jen otázka času. Nakonec se na nás usmálo štěstí.

Jednoho všedního dne, kdy Michal dělal cosi na zahradě, jsem si sedla k počítači a najednou mi na Facebooku vyskočil nový příspěvek ve skupině „Dodávky na prodej“. Na první pohled se mi Vito zalíbilo a byla jsem rozhodnutá, jet ho obhlédnout. Často se nám totiž v minulosti stalo, že jsme zaváhali a nevolali hned a dodávka už byla pryč. Majitel tam příspěvek přidal před dvěma minutami. Hned jsem inzerát ukázala Michalovi a v další minutě už jsme majiteli volali, že jsme schopni se za hodinu na auto přijet podívat. ALE ?!

Další zájemci? Sakra.

Majitel nás hned informoval, že už má další zájemce, ale jestli se prý stihneme za hodinu dostavit na prohlídku, podrží nám ho. Uff. No a za další dvě minuty jsme už vyráželi směr Jaroměř.

Tam jsme si auto prohlédli a rozhodli se, že ho bereme. Za další půlhodinu jsme si ho už vezli domů.

Takže to bylo všechno „nahned“, ale dopadlo to a my si tak 10.listopadu přivezli našeho Vítka.

7. Fáze – Zhodnocení

– je to Mercedes Benz Vito

– rok výroby 1999

– tmavě zelená barva

– den stará-nová technická

– prý najeto něco přes 300 000 km

– koroze nebyla vidět

– stav ucházející

– cena 55 000 Kč

Někde jsme se trochu odchýlili no 😀 Věděli jsme, že má pár nedostatků, ale už jsme potřebovali dodávku koupit a začít s přestavbou.

8. Fáze – Přestavba

Ta byla celá v Michalově režii. Já byla morální podporou, která do všeho kecala 😀 Starala jsem se o to, aby dobře jedl, pil a měl dost energie na chození do práce i dodělání přestavby. Občas jsem s něčím lehčím vypomohla, ale moc toho nebylo.

Michal celého Vítka od počátku předělal sám, s ničím si od nikoho nenechal pomoci. Byla to jeho výzva a zhostil se jí fantasticky. Navíc celou přestavbu krok po kroku zdokumentoval a udělal z ní i videa na náš YT kanál, na která se můžete podívat tady.

Stálo ho to hodně nadávek, spoustu nervů, pár kapek krve a hodně úsilí a pečlivosti. A naše úspory to stálo pár stovek za chutné medoviny, kterými si Michal uklidňoval zdrásané nervy. Navíc je to samouk a tak perfektně si se vším poradil. I když né vždy to bylo jednoduché a řešení snadné. Se vším se popral. Dělal vše, tak jak mu to přišlo pod ruku a výsledek stojí za to! Jsem na něj moc pyšná abyste věděli! Mám to ale šikovnýho chlapa! 

Celá přestavba nás vyšla na 65 024 Kč. Když připočítáme cenu Vítka, jsme v tom celkem za krásných 120 024 Kč.

 

No a bylo to. Vítek byl ready vydat se na cestu!

 

Náš dům na kolech

Náš bydlík. Naše garsonka.  Náš pojízdný dům. Náš van. Náš domov!

Nyní je Vítek zateplený a má krásné nové dřevěné obložení, lino, závěsy, otočnou sedačku, solární panely, úložné prostory, malou kuchyňskou linku s vařičem a gauč, který se rozkládá na postel. A kdyby nám byla zima tak má i topení.

Vítek má obsah motoru 2.2 a jezdí s průměrnou spotřebou 8l/100km. A teď nás vozí Evropou.

 

 

Červenec 13, 2017

  • Krásně napsáno a shrnuto, klobouk dolů před vámi oběma. Mnoho krásných chvil při cestování. Bezpečné cestování přejeme. Irena a Zbyněk Praha západ.

  • Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.