Čechy,  Cestování

STEZKA NAD VINOHRADY

V obci Kobylí na Břeclavsku se na Kobylím vrchu nazývaným Homole majestátně tyčí rozhledna, která je unikátní svým tvarem. Jde o rozhlednu bez jediného schodu.

Tuto rozhlednu tyčící se nad vinicemi vidíme už z dálky z auta. Přijíždíme blíž a blíž. Nehledáme však nejbližší parkoviště pro nejkratší cestu k rozhledně, ale parkujeme u odpočinkového místa, které je od rozhledny 1,3km.
Toto místo volíme, protože je čas Matyho spánku. Plán byl, že ho dáme do kočárku, on vytuhne, a během cesty k rozhledně a zpět se vyspinká do růžova. Vyndáme z Cherry kočár, naložíme malého cestovatele a vyrážíme po málo frekventované silnici směrem k rozhledně.

Po cestě narážíme na dvě odstavná parkoviště, kdy to nejbližší je od rozhledny vzdálené 500m.

Obci Kobylí míjíme jen okrajově. Nadšenci létacích talířů (nemyslím UFO) si zde můžou zahrát na místním hřišti diskgolf. Závěrečných cca 500 m je to s kočárkem tlačenice do kopce. Je tam však štěrková cesta a náš sporťák to zvládá levou zadní. Všeobecně si myslím, že s jakýmkoliv kočárkem sem s trochou námahy dojedete.

Jak jsem zmiňovala, rozhledna je unikátní svým tvarem kruhové rampy s výsečí 334 stupňů a zdolat ji tak můžou i kočárky či vozíčky. Toto velmi oceňuji a zdá se mi to naprosto skvělé. Rozhledna, na kterou si vytlačím i kočárek, když Máťa spinká. Vhodné je to i pro starší ročníky, kteří bez námahy ze zdolávání schodů vyjdou pohodlně až na vrchol. Navíc mne osobně se velmi líbí její tvar, který nenarušuje panorama. Je to neokoukané.
Tvar nedokončeného kruhu symbolizuje životní cyklus přírody.
Originální.

Rozhledna je 7,5m vysoká. Otevřena byla v roce 2018 a z ptačí perspektivy má tvar spirály nebo šnečí ulity chcete-li.

U vstupu na rozhlednu se můžete občerstvit v Kobylí boudě, kde mimo jiné nabízí i kafíčko nebo Aperol.

Já na nic nečekám a vyrážím s kočárkem vzhůru zdolat nakloněnou rovinu. Součástí dřevěné podlahy, po které jdeme, je i informační systém představující časoprostorovou linii. Popisky s šipkami odkazují na zajímavá místa v okolí. Jsou zde i otázky, nad kterými se má návštěvník zamyslet.

S každým krokem se nám otevírají nové výhledy na vinohrady a široké okolí. Je zde krásný výhled na všechny světové strany. Ze stezky lze pozorovat Pálavu a při dobrém počasí i rakouské Alpy. Nejvyšší bod rozhledny je zakončen prosklenou stěnou, ke které nám dojít trvalo jen chvíli. Delší čas jsme strávili kocháním se. Trochu mě mrzelo, že to Máťa zaspal. Nicméně věřím, že tu nejsme naposledy.

Zpět jsme se vraceli stejnou cestou a chvilku jsme počilovali u auta – nechtěli jsme Matyho budit a taky jsme si chtěli dát kafe. Všechno vyšlo. Počasí krásné. Máťa vyspinkán do růžova. My stihli dojít na rozhlednu i zpět a dát si u auta kafe. Všichni spokojení.

Byli jsme zde přes den, ale umím si představit, jak sem jdeme v podvečer a z rozhledny pozorujeme západ slunce.
Třeba příště!
____________________________________________________________________________________